WOW0821240209BLCLJLLLML

Cosul meu
Checkout Secure
Copilul Vostru Cade in Astfel de Capcane Matematice?

Unul dintre cele mai importante interese ale mele este teoria dezvoltării cognitive a copiilor de către Jean Piaget (1896-1980).

Piaget, pionierul psihologiei copilului, este considerat un alt "gigant" în istoria psihologiei, alta decât Freud. Teoria dezvoltării cognitive are o influență importantă asupra dezvoltării psihologiei contemporane occidentale și a reformei educaționale .

Piaget a realizat un studiu amplu și sistematic al dezvoltării mentale sau intelectuale a copiilor, a petrecut timp considerabil observând copiii și efectuând experimente. El este interesat în special de "greșelile similare" pe care le fac copiii la anumite grupe de vârstă.

Mulți pediatrii psihologi au studiat teoria lui Piaget si au testat  in mod  testat experimentele sale in mod repetat.

Din experimentele lui Piaget, in special cele pentru varstele 2-7 ani, arata ca la aceasta varsta copiii sunt predispusi sa cada intr-o „ capcana” a matematicii.

Daca sunteti interesati puteti incerca,cu proprii copii sa vedeti daca au cazut si ei in aceasta ”capcana”. Analizati cunostiintele matematice ale copilului.

Pe lângă numărul și forma cognitivă, următoarele concepte și caracteristici matematice sunt cele care au nevoie de timp pentru a înțelege.

1.Principiul volumului constant al lichidului

Acesta este experimentul cognitiv cel mai clasic al lui Piaget, aproape toți copiii în vârstă de 3-5 ani vor "trăda".

Procesul experimental: adulții, în prezența copiilor, au pus două sticle de sticlă, care au pus aceeași cantitate de apă. Adresați-vă copiilor, ce pahar de apă mai mult? De obicei, copiii pot răspunde: "Este la fel!

Dar dacă adulții toarnă apă dintr-o ceașcă într-un pahar înalt și întreabă copilul în care ceașcă conține mai multă apă, majoritatea copiilor vor răspunde mai mult la apa din sticlă înaltă din cauza liniei de plutire mai mari! Această eroare cognitivă, de obicei la 6-7 ani pentru a trece.

Experimentul acesta ii invata ca volumul lichidului nu se modifica pe masura ce containerul este diferit.

2.Principiul constant al volumului solid

Procesul experimental: Adulții strâng aceeași dimensiune a două sfere de plastilină, întreabă copiii, care sunt și mai mari? Copilul răspunde, de obicei, sunt la fel de mari.

Adulții strâng una din sferele lor și întrebă care dintre ele sunt mai mari. Aproape toți copiii de 3-5 ani indică faptul că sferele au un volum mai mare de plastilină decât plastilina aplatizată.



3.Conservarea lungimii

Procesul experimental: alinierea a două betisoare, adulții intreaba copiii, care sunt mai lungi? Copiii răspund de obicei: "sunt la fel de lungi”

Adultii misca un betisor orizontal si intreaba copii care este mai lung. Copii cred ca betisorul care a fost miscat este mai lung deoarece capatul indepartat este scos in evidenta.

Implicarea cognitivă a acestui experiment pentru copii este aceea că lungimea obiectului nu se schimbă în funcție de locație.



4. Numărul problemelor de conservare

Experiment: în fața copiilor am pus cinci monede diferite (am folosit un mic cub), în fața adulților punem aceeleasi 5 monede  echidistante.Intrebați copilul dumneavoastră, care are monede mai mulle. . Cei mai multi  de 3-5 ani vor spune ca sunt la fel.

Monede în fața adulților nu se mișcă, dar monedele din fața copiilor sunt intinse, întrebați copilul, care are mai multe monede?

În acest moment, majoritatea copiilor de 3-5 ani vor cădea în capcana, crezând că au mai multe monede în fața lor, deoarece dispunerea este mai lungă. Această neînțelegere, de obicei, persista până când copilul are în jur de 6 ani descoperi  "rupe succesul".

Acest experiment este de a revelația cognitivă a copilului: cantitatea conservată, nu este afectată de cât de mult numărul de obiecte plasate în calea.



5. Principiul corectitudinii

Procesul experimental: adulții dau copiilor un biscuite, luati pentru voi 2 biscuiti si  întrebați copilul "este corect"?

Copiii vor răspunde: "Nu este corect pentru că aveți doi biscuiti  și eu am doar unul".

Când adulții rup biscuitele copilului in jumătate, întreabă copilul "Este corect acum?"

Mulți dintre cei de 3-5 ani spun că este "corect! Pentru că toți avem 2 biscuiți".

Implicarea cognitivă a acestui experiment la copii este: cât de mult ar trebui determinată suma totală a obiectului prin numărul și greutatea fiecărui individ.

6 Ordinea principiului irelevant

Procedura experimentală: adulți pun copiii în fața a șapte monede (sau șapte obiecte), puse într-un cerc, astfel încât copiii să pornească de la un anumit număr de monede, si copilul numara  pana la șapte.

Întreabă-l pe copil dacă a pornit de la o altă monedă, are un total de mai multe monede? Cei mai mulți copii se confruntă cu această problemă. Oriunde  încep să numere este  același număr de șapte monede!

Implicația cognitivă a acestui experiment pentru copii este că putem folosi orice număr de ordine și obținem același număr indiferent de locul în care începem.

Ti se par experimentele cognitive matematice ale lui Piaget foarte interesante?

Vrei să le  încerci si cu copilul tău?

Follow us on facebook/smart1.ro or visit our website www.smart1.ro


Postare mai veche



Adăugat în coș!